Follow Us

Omnichannel, czyli jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Omnichannel, czyli jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

W przypadku prowadzenia sklepu internetowego wielokanałowość to zjawisko, które jest doskonale znane. Prowadzenie efektywnej, a więc skutecznej kampanii wielokanałowej nie jest jednak proste. Można to sobie ułatwić wykorzystując narzędzie określane mianem product feed.

Kampania reklamowa w kilku miejscach

Product feed to nazwa dla pliku zawierającego szczegółowy opis produktów oferowanych przez dany sklep. Product feed ma mnóstwo zalet. Jedną z nich jest to, że umożliwia on błyskawiczny eksport oferty do jednego z licznych kanałów sprzedażowych. Właściciel sklepu internetowego może umieścić swoją ofertę w kanale, który najbardziej mu odpowiada. Ale plusem product feed jest także to, że możliwy jest eksport oferty nawet do wszystkich kanałów sprzedażowych. Wszystko zależy od indywidualnej decyzji właściciela e-sklepu. Aby działania te były możliwe niezbędne jest stworzenie właściwych opisów, nazw, kategorii oraz innych cech (atrybutów), które są charakterystyczne dla danego produktu. Dzięki temu można powalczyć z konkurencją na przykład w porównywarkach cenowych. Warto wiedzieć, że eksport pliku produktowego nie jest jednorazowy. Dzięki temu, że został on połączony z kanałem sprzedażowym, jego eksport odbywa się codziennie o porze, która została ściśle określona. Dzięki temu w każdym kanale sprzedażowym ukazuje się aktualna oferta.

Dopasuj feed do konkretnej branży i kanałów sprzedaży

Nie jest możliwe stworzenie uniwersalnego, a więc pasującego do każdej branży i każdego kanału sprzedaży, pliku produktowego. Konieczne jest stworzenie product feed, który będzie pasował nie tylko do różnych kanałów sprzedaży, ale także dostosowanego do różnych branż. Product feed skierowany do użytkowników Facebooka musi różnić się od tego, który będzie adresowany do osób, które korzystają z porównywarek cen.

Najważniejszym zadaniem, które jest stawiane przed plikiem produktowym to zwiększenie sprzedaży. Poza tym umożliwia on szybkie dokonywanie zmian i automatyzację procesów związanych z prowadzeniem e-sklepu.

Dodaj komentarz